Tuesday, March 30, 2010

tongkat ali

masa form 3 aku ader ikut satu trip tu pigi tasik kenyir..

ader satu sesi tu..sesi mengenal herba. singgah la kat satu pulau herba. mcm2 herba yg ader.

pastu kena panjat bukit..pakcik tu da bg tau yg kat atas tu ader sedia tongkat ali n kacip fatimah yg asli direbus oleh pakar kat ctu..

panjat punya panjat..sampai ar kat pondok. masa tu haus giller. pastu aku nampak ader org kerumun satu meja tu. ader BYK AIR. aku tanya kawan kat sebelah..'bleh minum k ni..' kwn aku kata bleh..

so..aku dgn rakus nyer teguk air tu..kah3. PAHIT GILLER. adess.. klu kwn aku ni tunjuk simpati xper gak..ni di gelak nyer aku.

huhu malang nyer waktu tu..

nota kasut:
kat ctu aku ader jupa daun kentut. aku ingatkan yg daun tu bleh kentut. tp kawan aku kata daun tu x leh kentut cuma..pastu dia lekat daun tu kat idung aku..perrrgh. busuk mcm kentut kah3. patut ar nama mcm tu

pastu aku ader jumpa satu pokok tu..lupa nama nyer aper. tp daun dia kita bleh mkn. rasa daun tu mcm....mcmm.. hmm mcm mana eh. entah lupa ar.. ko rasa ar sndiri klu nak. huhuhuhu

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates